Super och mindre super!


Gårdagens lönedialog ledde till löneökning, trots värdelösa siffror senaste halvåret så tycktes jag förtjäna med löneökning i genomsnittet. Inte helt logiskt enligt mig själv, som inte ens hade något löneanspråk eftersom jag inte tyckte att jag kunde motivera det. Så en klapp på axeln Veronica.

Hösten må vara mysig kan tyckas, jag är däremot fykattsingens less på denna trötthet som råder i mig. Och tanken på att detta bara är början. Att vi nu har sisådär 5 månaders kyla-blåst-regn-snö-period framför oss gör mig möjligen ännu tröttare. Blä!
Senaste dagarna har mina ögon gått i kors innan klockan slagit 21, och jag snittat 11 timmars sömn o imorse när jag vaknade hade jag så satans ont i kroppen att jag stannade hemma och sov till kl 15. Sinnes! Jag vet. Men med tanke på frossan, iskalla fötter (som jag bara har när jag har feber) så är det nog ganska troligt att jag har några ovälkomna bassilusker som härjar runt i min kropp. Försvinn, tack!

Något annat som är bra och välkomnat är helgen, imorgon jobbar jag kort dag. Min fina föredetta chef kommer förbi med sin lilla dotter och sedan på kvällen ska jag ha myskväll med Hannah. Lördagen ska jag bjuda in min bror med familj på middag. Spännande! Jag råkar ju inte vara mästerkocken direkt, men ugnslagad pizza känns som en enkel match. Gjorde en förra året (haha jaaa jag lagar sällan middag) när vi var i Spanien som blev såååå god. Eller kanske lasagne på corn, eftersom de är veggo. Vi får se helt enkelt! Lördagkväll vankas det dejt. Ett sommarfling som jag har ställt in med fler ggr än jag kan räkna på mina fingrar. Så jag har helt enkelt inte hjärta att göra det igen, men hoppas väl någonstans att han ska säga att han är upptagen eller något. För vem känner för att gå på dejt, när ens kropp har gått in i vinter-mode. Dvs är blek, sladdrig och allmänt trött. Nejtack, kanske ska göra som Melissa Horn och gömma mig under löven?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback