Doggy should not eat chocolate!


Intressant helg minst sagt!

Som igår när jag verkligen intalade mig själv, med hjälp av två redbull (och 2 koffein tabletter) och massor av godis att jag inte var trött. Trots 7 dagars jobbvecka med långa dagar. Varför detta? Jo, det är inte varje dag det nalkas hederlig hemmafest. Det lät lite för bra för att vara sant, och ja det var det också! Det var liiiite för mycket prat om varför man faktiskt ska gifta sig innan man får barn, och vad en förlovningsring ska kosta. Men skjut mig! Jag lov och himlade med ögonen mot Hannah i smyg, fick dock ett gott skratt när J's nya fling visade upp sina danskunskaper. Imponerande! Lite för många inkränkta par för att skapa den där galna hemmafest stämningen. Kvällens roligaste måste nog varit när jag vaknade mitt i natten av att Hannah nuddade mig och skrek rakt ut och då skrek förstås hon också. HAHA! Till saken hör brukar vi skeda, men jag trodde att jag var i min egna säng o bara "WTF gör du här?!?".

Haft en grymt mysig dag, goffat i mig mängder av pepparkakor, tittat på veckans utbud av mina favoritserier, sedan mötte jag upp Madde på Råepok och åt supermumsig sushi. Efteråt körde vi hem till henne för att titta på film, såg klart på Så mycket bättre o mitt i allt upptäckte Madde att hennes hund lyckats skjäla chokladet som legat på bordet o mumsat i sig det. Och choklad för en hund är rena giftet. Ringde djursjukhuset som rekommenderade oss att komma in så han fick spy upp det. Detta ville förstås inte det lilla hyperaktiva monstret, så efter suttit där i närmare 2 h fick vi helt enkelt lämna honom över natten på dropp och observation. Stackarn! Var kanske inte riktigt så jag hade trott att min lördagskväll skulle se ut. När jag satt där ute o väntade så kände jag hur det kittlade till i näsan, är ju for the record allergisk o kan ju bara undra hur mycket djurkvalster som vivlade omkring där inne. Lyckligtvis slapp vi att ta en runda till den andra akuten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback